Поштовани/-а,
Банка Поштанска штедионица, акционарско друштво, Београд (у даљем тексту: Банка) ће у периоду од 14. до 18. фебруара 2025. године прећи на нови информациони систем. На овај начин, Банка ће своје пословање ускладити са најновијим технолошким решењима, која ће Вам омогућити унапређени приступ и потпуну подршку у коришћењу производа и услуга Банке, а без промене цена за коришћење унапређених производа и услуга.
Банка ће на званичној интернет презентацији по потреби објављивати за Вас значајне информације у вези са преласком на нови информациони систем, а у случају да имате питања, можете нас контактирати путем телефонског броја + 381 11 20 20 292, имејл адресе kontakt@posted.co.rs , или можете посетити Вама најближу пословницу Банке.
У овом периоду може доћи до привремене потпуне или делимичне обуставе радa појединих сервиса, о чему ћемо Вас благовремено обавестити путем уговорених канала комуникације или путем званичне интернет презентације Банке. Молимо Вас за стрпљење и сарадњу у циљу постизања обостраног задовољства и даље успешне сарадње.
Унапређење дигиталних сервиса Банке
Уколико сте корисник/-ица дигиталних сервиса Банке, за Вас смо припремили ново електронско (интернет) банкарство и нову апликацију за мобилно банкарство.
Овим путем Вас обавештавамо о начину на који почев од 18.02.2025. године приступате новим дигиталним сервисима Банке у зависности од тога које сте дигиталне сервисе Банке до сада користили.
Уколико са Банком имате закључен уговор о интернет банкарству и до сада сте користили Homeb@nking СМС КÔД интернет банкарство, почев од 18.02.2025. године, за коришћење новог електронског банкарства неопходно је да прво пријављивање на нови сервис обавите на новој е-банкинг апликацији, која се налази на интернет презентацији Банке www.posted.co.rs, користећи постојеће корисничко име и лозинку за пријављивање на Homeb@nking СМС КÔД електронско банкарство. Након првог логовања са тренутно важећим креденцијалима, у обавези сте да креирате ново корисничко име и нову лозинку са којима ћете активирати нову е-банкинг апликацију и/или нову апликацију за мобилно банкарство.
Уколико са Банком имате закључен уговор о мобилном банкарству Моби БПШ али не и уговор о Homeb@nking СМС КÔД електронском банкарству, од Банке ћете у наредном периоду добити привремено корисничко име путем имејла и привремену лозинку путем СМС-а. Прво пријављивање са добијеним креденцијалима морате обавити на новој е-банкинг апликацији, која се налази на интернет презентацији Банке www.posted.co.rs, где ћете након уноса достављених креденцијала креирати ново корисничко име и лозинку. Новим корисничким именом и лозинком активирате нову апликацију за мобилно банкарство - Моби БПШ коју ћете моћи да преузмете са Google Play Store и Apple App Store од 18.02.2025. године.
Корисници који са Банком нису закључили посебан уговор о интернет банкарству, а користе Homeb@nking интернет банкарство за увид и проверу стања на рачунима, након 18.02.2025. године неће моћи да користе овај сервис из разлога његовог гашења. За коришћење нових електронских сервиса Банке неопходно је да Банци поднесете захтев за коришћење ових услуга.
Детаљно корисничко упутство за коришћење дигиталних сервиса биће доступно и на званичној интернет презентацији Банке www.posted.co.rs, на дан почетка рада нових дигиталних сервиса, 18.02.2025. године.
Измена Оквирног уговора о платним услугама
Банка је усвојила допуњене и измењене Опште услове пружања платних услуга физичким лицима (у даљем тексту: Општи услови пословања). Исти су у примени од 18.02.2025. године и са њиховом садржином можете се упознати на званичној интернет презентацији https://www.posted.co.rs/korisno/opsti-uslovi.html или у пословницама Банке. Измена Општих услова пословања представља и измену Оквирног уговора о платним услугама који сте закључили са Банком, због чега Вам у наставку овог oбавештења достављамо предлог измена и допуна Општих услова пословања (Прилог 1.).
Уколико нисте сагласни са предложеним изменама и допунама Општих услова пословања, имате право да пре дана почетка њихове примене (18.02.2025. године), доласком у пословницу Банке раскинете Оквирни уговор о платним услугама без плаћања накнаде и других трошкова, осим оних који су доспели до дана раскида уговора, чиме престајете да користите све рачуне и услуге који су регулисани Оквирним уговором. У противном, сматраћемо да сте сагласни са предложеним изменама и допунама и нема потребе да сагласност дајете на било који други начин.
Уколико из непредвиђених околности дође до померања датума преласка на нови информациони систем, на време ћемо Вас обавестити о одлагању примене измењених и допуњених Општих услова пословања.
Ваша Банка Поштанска штедионица
Најдуже се знамо
ПРЕДЛОГ ИЗМЕНА И ДОПУНА ОПШТИХ УСЛОВА ПОСЛОВАЊА
1. У тачки 1. Опште одредбе, брише се став 3. а у ставу 2. алинеја 3. се брише, а алинеје 1. и 2. мењају се, тако да сада гласе:
2. У тачки 3. Појмови који се користе у овим Општим условима, из става 1. брише се појам Рачун стандард, а допуњују/мењају се следећи појмови:
3. У тачки 6. Отварање платног рачуна:
4. У тачки 7. Отварање рачуна од стране заступника у ставу 2. речи „Mobibank, Homeb@nking” замењују се речима „дигитално банкарство“.
5. У тачки 8. Давање овлашћења за располагање средствима са платног рачуна:
6. У тачки 9. Располагање новчаним средствима на платном рачуну:
7. У тачки 10. Давање и повлачење сагласности за извршење платне трансакције:
8. У тачки 11. Трајни налози и директна задужења
9. У тачки 12. Платни инструменти у ставу 4. брише се реч „ЛИБ“.
10. У подтачки 12.2. POST CARD DinaCard UnionPay кобрендирана картица:
11. У подтачки 12.3. Коришћење картица:
12. У тачки 11. Трајни налози и директна задужења
13. У подтачки 12.4. Услуге дигиталног банкарства:
14. Мења се назив подтачке 12.5. у Електронско и мобилно банкарство, а наведена подтачка се мења и сада гласи: „Апликације електронског и мобилног банкарства oмoгућaвaју Кориснику преглед рачуна и производа које корисник користи, обављање платних трaнсaкциja, приjeм oбaвeштeњa, управљање личним инфoрмaциjaмa, производима и сервисима. Обим услуга се разликује у зависности од врсте отвореног рачуна у Банци.
Корисник aпликaциje мобилног/електронског банкарства je физичко лице кoje има отворен рачун у Банци, као и овлашћено лице у складу са oвлaшћeњeм датим по већ отвореном рачуну у Банци. Корисник може користити електронске сервисе након што на имејл адресу и брoj контакт телефона кoje je приjaвиo Банци ради размене информација и обавештења, дoбиje привремено корисничко име и лозинку који су неопходни за aутeнтификaциjу.
Имејл адреса и број мобилног телефона морају бити везани искључиво за једног корисника, тако да ни једно друго лице у Банци не може користити исту имејл адресу и број мобилног телефона коју је пријавио и верификовао један корисник.
Ради коришћења услуге мобилног банкарства Корисник је у обавези да обезбеди мобилни телефон са одговарајућим оперативним системом. Корисник Услуге је такође у обавези да на свом мобилном телефону обезбеди довољно слободне меморије за несметану инсталацију апликације.
Корисник je дужан да чува тајност корисничког имена и лозинке потребних за приступ e-бaнкинг, односно ПИН-а за приступ м-бaнкинг aпликaциjи. У случају да Корисник посумња у нeaутoризoвaну употребу његове корисничке идe нтификaциje или било који други облик злоупотребе e-бaнкинг/м-бaнкинг aпликaциje, дужан je да o томе одмах обавести Банку. Банка не сноси oдгoвoрнoст у случају злоупотребе корисничког имена и лозинке Корисника, односно ПИН-а од стране трећег лица. Евентуалну штету насталу непридржавањем одредби које предвиђају обавезу чувања тајности корисничког имена и лозинке Корисника сноси Корисник.
Након три неуспела покушаја логовања у aпликaциjу мобилног или електронског банкарства, Банка ће привремено онемогућити даље коришћење апликације. Привремена блокада апликације мобилног банкарства траје три сата. За наставак коришћења апликације, Корисник може захтевати ранију деблокаду апликације мобилног банкарства путем Контакт центра Банке.
Корисник je oдгoвoрaн за тачност свих података на издатом платном налогу. Банка не сноси oдгoвoрнoст у случају неизвршења платног налога насталог због грешке Корисника, нити oдгoвaрa за извршење неправилно попуњених платних налога.
Приликом подношења захтева за увођење, измену или гашење производа или услуга Банке, путем апликације електронског банкарства, Корисник је у обавези да подношење захтева потврди једнократним ОТП КÔД-ом добијеним путем СМС поруке на пријављени број мобилног телефона. Уколико Корисник захтев подноси путем сервиса мобилног банкарства, исти потврђује употребом ПИН-а или биометријских података.
Банка не сноси oдгoвoрнoст уколико Корисник ниje у могућности да користи e-бaнкинг/м-бaнкинг aпликaциje услед сметњи у тeлeкoмуникaциoним каналима, као и због других околности кoje су ван контроле Банке.
Банка извршава платне налоге преко сервиса eлeктрoнскoг банкарства у роковима и на начин дефинисаним Te рминским планом приjeмa и извршења платних трaнсaкциja и у складу са прописима и актима Банке који регулишу платни промет, а највише до висине расположивих средстава на рачуну.
Банка не сноси никакву oдгoвoрнoст за штету насталу услед погрешне поруке и/или пропуста да блaгoврeмeнo испоручи инфoрмaциje као последице нeдoстaтaкa на комуникационим уређајима Корисника који су ван контроле Банке.
Банка може привремено да онемогући приступ aпликaциje електронског или мобилног банкарства у случају када je то неопходно ради извођења радова на побољшању, поправци или одржавању система и/или инстaлaциja или у случају сумње на злоупотребу, o чему ће Банка Корисника обавестити унапред, изузев у хитним случajeвимa или када то не дo звoљaвajу разлози безбедности.
Банка може ограничити географску доступност апликација мобилног и електронског банкарства. Ови дигитални канали првенствено су намењени коришћењу на територији Републике Србије, у том смислу Банка задржава право да клијентима ускрати приступ апликацијама са територија других држава у циљу подизања нивоа безбедности информационих система.“
15. Брише се, тако да више не постоји подтачка 12.6. под називом „Mobibank PŠ мобилно банкарство“, као и ставови од 1. до 4. и став 8. ове подтачке, док досадашњи ставови 5, 6, 7, 9. и 10. постају ставови 14, 15, 16, 17. и 18. у оквиру подтачке 12.5. Електронско и мобилно банкарство, уз измену досадашњег става 9. који сада гласи: „Ради једноставнијег извршавања инстант трансфера одобрења, Банка може Кориснику понудити услугу Пренеси, односно регистрацију уговорене ознаке Корисника (нпр. број мобилног телефона или другу ознаку) и то тако да се на основу те ознаке добију други подаци о Кориснику неопходни за извршавање налога за инстант трансфер.“
16. Подтачке 12.7. и 12.8. постају подтачке 12.6. и 12.7.
17. У подтачки 12.7. (нова 12.6.) Заштитне и друге мере:
18. У тачки 13. Одговорност за извршење платних трансакција:
19. Тачка 16. Заштита личних података корисника се брише, а тачке 17, 18, 19, 20, 21. и 22. постају тачке 16, 17, 18, 19, 20. и 21.
20. Мења се назив тачке 17. (сада 16.) у Пословна и банкарска тајна и заштита личних података Корисника и иста сада гласи: „Пословна тајна има значење утврђено Законом о заштити пословне тајне и Законом о платним услугама. Банкарска тајна је пословна тајна и има значење утврђено Законом о банкама.
Банка, чланови њених органа, акционари, запослени у Банци и лица ангажована од стране Банке, која имају приступ наведеним подацима који се сматрају пословном/банкарском тајном, представљају обвезнике чувања пословне/банкарске тајне и наведене податке не могу саопштити односно доставити трећим лицима нити им омогућити приступ изузев ако се ти подаци достављају на захтев органа који врши јавноправна овлашћења, односно ако је лице на који се ови подаци односе претходно дало писмени пристанак, као и у другим случајевима прописаним законом.
Подаци Корисника који се сматрају пословном, односно банкарском тајном, а који представљају податке о личности, Банка има право да обрађује у складу са прописима који уређују заштиту података о личности.
Информације о правима и обавезама Банке које се односе на прикупљање и обраду личних података, сврху и законитост обраде, правима и обавезама Корисника и других лица чији се подаци обрађују, као и све друге информације које је Банка дужна да пружи Кориснику, налазе се у Политици приватности и Информацији o обради и заштити података о личности које су доступне на службеној интернет страници Банке www.posted.co.rs ."
21. У тачки 18. (сада 17.) Комуникација и обавештавање бришу се ставови од 13. до 15. док су остале измене следеће:
22. У тачки 19. (сада 18.) Измене Оквирног уговора став 4. мења се и сада гласи: „О изменама Оквирног уговора које се односе на електронско и мобилно банкарство, као и платне картице, Банка ће обавештавати само Кориснике платних рачуна који користе наведене платне услуге.“
23. У тачки 20. (сада 19.) Престанак важења Оквирног уговора:
24. Тачка 21. (сада 20.) Поступак подношења приговора мења се и сада гласи: „Корисник има право да поднесе писани приговор Банци уколико сматра да се Банка не придржава закона, Општих услова пословања, добре пословне праксе и обавеза из Оквирног уговора. Корисник може упутити приговор у писменој форми у року од три (3) године од када је учињена повреда његовог права или правног интереса, на сваком шалтеру Банке, слањем на адресу: Банка Поштанска штедионица, акционарско друштво, Београд, Краљице Марије бр.3, 11120 Београд или електронским путем на адресу електронске поште prigovori@posted.co.rs , путем контакт форме за приговоре на интернет презентацији Банке www.posted.co.rs и путем апликације електронског и мобилног банкарства.
Банка је у обавези да у писаној форми достави одговор на приговор у року од петнаест (15) дана од дана пријема приговора, уз напомену да се изузетно, из разлога који не зависе од њене воље, рок може продужити за додатних петнаест (15) дана, о чему је дужна да писмено обавести корисника, уз навођење разлога због којих није у могућности да одговор достави у року, као и крајњи рок у ком ће одговор бити достављен.
Уколико није задовољан одговором Банке или му Банка није доставила одговор у прописаном року, корисник у року од шест (6) месеци од дана пријема приговора или протека рока за достављање одговора, може поднети притужбу Народној банци Србије на адресу: Сектор за заштиту корисника финансијских услуга, Немањина 17, 11000 Београд или Поштански фах 712, 11000 Београд, као и путем контакт форме на интернет презентацији Народне банке Србије – www.nbs.rs, избором опције „Поднесите притужбу/приговор на рад даваоца финансијских услуга.“ Уколико се приговор/притужбу доставља преко пуномоћника, уз приговор/притужбу се доставља и посебно пуномоћје којим се овлашћује пуномоћник да у име и за рачун основног корисника поднесе приговор Банци/притужбу Народној банци Србије на рад тачно одређене Банке и предузима радње у поступку по том приговору/притужби. Истим пуномоћјем даје се одобрење да се пуномоћнику учине доступним подаци који се односе на корисника, а представљају банкарску тајну у смислу закона којим се уређују банке, односно пословну тајну у смислу закона којим се уређују платне услуге.
Спорни однос са Банком може се решити и у вансудском поступку – поступку посредовања, који се покреће на захтев једне од страна у спору, а који је друга прихватила. Исти се може водити пред Народном банком Србије или другим органом или лицем овлашћеним за посредовање. Покретање и вођење поступка посредовања не искључује, нити утиче на остваривање права корисника на судску заштиту.
Поступак решавања приговора је бесплатан.
Детаљне информације у вези са начином подношења приговора, поступању Банке по приговору, начину подношења притужбе и праву на покретање поступка посредовања, Банка објављује на званичној интернет презентацији и у свим пословним просторијама Банке у којима пружа услуге.“
25. У тачки 22. (сада 21.) Прелазне и завршне одредбе став 5. мења се и сада гласи: „Одредбе ових Општих услова ступају на снагу даном доношења, а примењују се по истеку 15 (петнаестог) дана од дана њиховог истицања у пословним просторијама Банке у којима нуди услуге, односно на званичном интернет порталу Банке.