Обавештење Банке клијентима поводом учесталих порука у којима се прибављају поверљиви подаци 21. 12. 2023.

Поштовани клијенти,

Банка је у сазнању да клијенти – корисници платних картица све чешће примају СМС, Viber, WhatsApp, мејл са следећом садржином:

  • о пристизању пошиљке за коју наводно не постоји начин достављања због непотпуне адресе, где се као пошиљаоци наводно појављују Пошта Србије и DHL;
  • о нуђењу услуга купопродаје криптовалута од стране различитих брокерских компанија;
  • о нуђењу услуга инвестирања од стране различитих инвестиционих фондова;
  • нуђењу ажурирања или различитих погодности од SBB.

Молимо све клијенте да уколико приме овакве или сличне поруке не отварају линкове садржане у њима и никако не остављају захтеване податке. Оне свакако нису потекле од наведених пошиљалаца, нити они на тај начин комуницирају са својим клијентима.

Спорне поруке/мејлове можете препознати по следећем:

  • мноштву граматичких грешака;
  • захтеву да унесете податке о вашој платној картици или друге личне податке;
  • веома примамљивим, нереалним понудама (нпр. телефон за 1 РСД/ЕУР, патике за 1 УСД/ЕУР, царина РСД 32 и друго);
  • иностраним позивним бројевима и сл.

Ово су све такозване „поруке пецања“ (phishing), односно покушаји прибављања поверљивих информација о вашој платној картици, мејл налогу, броју телефона и имају за циљ даљу злоупотребу.

Уколико примите овакве поруке или мејл или пак сумњате у садржину, препорука је да свакако контактирате директно пошиљаоца, али на на број телефона или други контакт који се налази на званичном сајту пошиљаоца.

Ваша Банка Поштанска штедионица