Обавештење поводом појаве лажних профила Банке на друштвеним мрежама

Поштовани,

Поводом поновног појављивања лажних страница Банке Поштанска штедионица на друштвеној мрежи „Фејсбук“, са којих је покушана превара клијената Банке тако што се, између осталог, захтева да унесу или фотографишу податке са платне картице, обавештавамо и апелујемо на све клијенте да никада на овај начин не одају односно откривају податке о платној картици (број картице, рок важења, троцифрени број са полеђине картице и друго).

Банка се никада на овај начин не обраћа клијенту јер сав саобраћај плаћања платном картицом прима у криптованом облику тако да нити има потребу, нити сме да податке о картици захтева у читљивом облику.

Овакав или сличан приступ потенцијално указује на могућу злоупотребу личних података датих од стране корисника а на основу којих може да се направи налог за плаћање и тиме нанесе материјална штета клијенту.

Уколико ипак дође до реализације овакве или сличне преваре (путем СМС-а, ММС-а, имејл-а, или тзв. Фишинга) молимо клијенте да:

  • одмах изврше блокаду своје платне картице позивом Контакт центра Банке 011 20 20 292 (опција 2) и доласком у најближу експозитуру Банке ради замене и добијања нове платне картице;
  • у случају настанка материјалне штете у било којој експозитури Банке попуне образац намењен рекламацијама корисника картица уз приложен снимак екрана саме преписке, уколико су остварили комуникацију;
  • поднесу кривичну пријаву Вишем јавном тужилаштву са наведеном url адресом лажне странице (за борбу против високотехнолошког криминала) или МУП-у (Одељењу за борбу против високотехнолошког криминала).

Банка Поштанска штедионица се ограђује од сваког обмањујућег садржаја, који се јавно објављује и не може да преузме одговорност за евентуалне последице, које могу бити проузроковане оваквим деловањем.

Званичан профил Банке на мрежи „Фејбук“ поседује и „Плави беџ“, који представља директну потврду од стране ове компаније да је страница аутентична и веродостојна

Ваша Банка Поштанска штедионица